הנגבי נגד יעלון: "פוליטיקאים צריכים ללמוד להתאפק"

כבר היו בדיקות מעולם לגבי שרים וראשי ממשלות שלא הבשילו לכתבי אישום, מקווה שכך יהיה גם במקרים האלו
ישראל פריי 1 Comment on הנגבי נגד יעלון: "פוליטיקאים צריכים ללמוד להתאפק"

יו"ר הקואליציה צחי הנגבי בראיון: "לחייל מותר לטעות, כולנו טועים" • מסרב להצטרף לעליהום על בג"צ: "הוא פועל מהכוח שהמחוקק העניק לו, הם לא קמו בבוקר והחליטו להשתלט על המדינה" • על דרעי: "מאחל לו שיצליח להפריך את החשדות"

צילום: Issac Harari/Flash90
כבר היו בדיקות מעולם לגבי שרים וראשי ממשלות שלא הבשילו לכתבי אישום, מקווה שכך יהיה גם במקרים האלו
21:33
27.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on ביתר עילית: בית כנסת עלה באש; בנס לא היו נפגעים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר הקואליציה ח"כ צחי הנגבי העניק ראיון נרחב הערב ב"מהדורה המרכזית" ב'קול חי', בו התייחס למצבה הרעוע של הקואליציה, ולמרד שהנהיגו כמה מחבריה, עמיתיו למפלגת השלטון: "אנחנו במצב תקדימי. לא הייתה בארץ ממשלה של 61 שהחזיקה מעמד שנה. אני מאמין שהח"כים יחזרו בהם מהתנהלותם", אמר.

על הימנעותם של הח"כים אברהם נגוסה ודוד אמסלם מלהצביע במליאת הכנסת עם הממשלה, אמר הנגבי: "יש ח"כים שעושים שבת לעצמם. לעשות שבת זה טוב, אבל לא בהצבעות… אני מאמין שככל שיחלוף הזמן, הם יבינו כי לא זו הדרך להכתיב החלטות לקואליציה, ויתנהגו בהתאם".

הנגבי לא סבור כי לפרשיות הרפורמים פוטנציאל נזק לקואליציה. "לא חושב שיש איום מצד החרדים, אין ויכוח כלל בתוך הקואליציה, אין הבדלי עמדות בין המפלגות, יש את פסיקות בית המשפט העליון ואת הדיונים והעתירות שנדונים בו, ומהם נוצרה מחויבות להגיע להסדר בנושאים אלו או בצורת חקיקה או ע"י הסכמות. כמובן שהם נעזרים בנו, אנחנו לא רואים בנושאים אלו עניינים מפלגתיים בלבד אלא כלל ישראלים".

בניגוד לעמיתים קולניים במפלגתו, המובילים קו מיליטנטי ותוקפני נגד הבג"צ, בכיר הליכוד הנגבי מחזיק בדעה שונה לחלוטין. לדבריו, למרות שאנחנו יכולים לכעוס על החלטות בית המשפט, זהו מצב טבעי של מדינה מתוקנת. "זו כוחה של דמוקרטיה. הרי כמעט כל החלטה מנהלית מגיעה לפתחו של בית המשפט, ובמקרים בודדים בלבד הוא מתערב מכוח החלטה וסמכות שהמחוקקים העניקו לו. הרי הוא לא קם בבוקר והחליט להשתלט על המדינה".

גם את פסילת בג"צ את מתווה הגז, רואה הנגבי באופן שונה לחלוטין מהרושם שנוצר בתקשורת. "מתוה הגז לא נפסל. ביקשו לפסול את סעיף 52 – בג"צ דחה. ביקשו לפסול את התהליך על רקע המחיר שנקבע – ביהמ"ש דחה. בנושא אחד, שהוא מחויבות שניתנה לחברות להבטיח יציבות מחירים, דבר שהיה באמת חריג, הרי הממשלה התחייבה בשם ממשלות וכנסות אחרות. בג"צ אמר שלצעד כה חריג ראוי שיעבור בהצבעה בכנסת ולא בהחלטת ממשלה".

על רקע הפרסומים על פתיחה בבדיקה נגד אריה דרעי ויצחק הרצוג, איחל הנגבי לשניהם כי יצאו נקיים מהתהליך ושיצליחו להפריך את החשדות נגדם. "כבר היו בדיקות מעולם לגבי שרים וראשי ממשלות שלא הבשילו לכתבי אישום, מקווה שכך יהיה גם במקרים האלו". על העתירה שתדון בימים הקרובים בדרישה לפסול את דרעי מלכהן כשר הפנים, אמר הנגבי כי הוא אינו סבור שיש שוני או הבדל בין האישור המשפטי שניתן לדרעי להחזיק בתיק הכלכלה לתיק הפנים. "מי שקרא את פסק הדין ההוא, ראה שנעשה שם ניתוח משפטי מבריק, בו נבדקה הכשירות שלו לכהן. באופן אישי, לא מוצא הבחנה בין תיק הפנים לאחרים".

הנגבי ביקר את הפוליטיקאים שמיהרו לגנות את החייל היורה מחברון. "פוליטיקאים צריכים ללמוד להתאפק. הרי היו כבר אלפי תחקירים על אלפי טעויות וכשלים, מעולם לא הגיעה פעולה שנויה במחלוקת לשיח ציבורי ולדיאלוג פומבי. העובדות מכריעות. לחייל מותר לטעות, כולנו הרי טועים, השאלה אם הטעויות שמתרחשות בסיבה מתוחה ולחוצה הם הם עברות. אף אחד מאתנו לא דיבר עם החייל, לא שמענו גרסתו, הרי במישור הפלילי מה שקובע הוא המודעות, הכוונה. הייתי מצפה מכל הגורמים לגלות איפוק גם אם זה הופך בגלל הרשתות החברתית לנושא בוער ומדובר".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    הנגבי הוא זגזגן ויש לט דעות חלק טובות וחלק גרועות אשר על כן הוא יודח כי אין הרבה שיצביעו לו